מה יקרה לחנות האונליין שלך אם אמזון תיכנס לשוק הישראלי
השמועות מספרות שאמזון הולכת להיכנס לשוק הישראלי. בינתיים זה אמנם רק בגדר שמועות אבל השוק הקמעונאי בארץ לא שקט וכולם שואלים – במידה וזה יקרה, איך זה ישפיע על השוק המקומי, מי הולך להפסיד ומי הולך להרוויח?
קצת על אמזון:
אמזון הוקמה ב-1994 על ידי ג'ף בזוס והחלה כחנות אונליין למכירת ספרים. היום אמזון היא מפלצת eCommerce (סחר מקוון), לוגיסטיקה, תשלומים, תוכנה, אחסון ומדיה. בפלטפורמת המכירה של אמזון תוכלו למצוא הכל מהכל כולל ספרים, אלקטרוניקה, מחשבים, טלפונים, ג'אדג'טים, אוכל, טיפוח בגדים ועוד המון מוצרים.
האם אמזון מגיעה לארץ?
אז למה לאמזון להיכנס למדינה קטנה כמו שלנו?
הצרכנים הישראלים קונים אונליין, והרבה. רק ביום הרווקים הסיני הישראלים הוציאו 160 מיליון שקלים. 160 מיליון שקלים ביום אחד! ובסוף 2017 הישראלים צפויים להוציא 14.1 מיליארד שקלים על קניות אונליין שזה סכום לא מבוטל בכלל עבור מדינה קטנה כמו שלנו. ולכן לאמזון יש כדאיות כלכלית להיכנס לשוק שנמצא בצמיחה בכל מה שקשור לקניות אונליין, מה עוד שזה שהגרף מראה על עלייה מתמדת בעניין הזה והצרכנים רק מגבירים את כמות הרכישות שלהם אונליין.
מי הולך להרוויח מהכניסה של אמזון לישראל?
המרוויח הגדול הוא כמובן הצרכנים שיוכל כביכול לשבת מהצד ולחכות לראות מי יציע לו משהו יותר טוב. ברגע ששחקן כל כך גדול כמו אמזון ייכנס לשוק הישראלי עם פתרונות שירות מדהימים העסקים המקומיים יינסו להתיישר לפי חוקי המשחק החדשים כדי לא לאבד לקוחות.
אמזון ידועה בתור אשפית השירות היוצא מן הכלל שלה אבל חשוב להבין שאמזון זה לא רק שירות מצוין. אמזון זה הרבה יותר מזה. לדוגמא לקוח שרכש את חבילת הפריים של אמזון יכול להזמין חבילה בבוקר ולקבל אותה כבר בצהריים אבל במקביל יכול גם להנות מגישה לספריות מוסיקה וסרטים, הצצה מוקדמת למבצעים שווים וגם לשטח אחסון בלתי מוגבל של תמונות – וכל זה תמורת 8 פאונד בחודש בלבד. כלומר עסקים מקומיים ימצאו את עצמם נלחמים לא רק על חוויית לקוח אלא גם על ערכים מוספים נוספים. כלומר הלחץ של הכניסה של אמזון תפעיל על עסקים מקומיים עלולה להוליד חיבורים מעניינים שלא היינו חושבים עליהם. למשל חיבור בין חברות קמעונאיות לבין חברות תוכן למשל כדי בעצם לתת שירות פייט מול שירות טוב אבל גם מול תכנים שיתכנו יחד ערך גבוה לצרכנים. האם זה יעמוד בסטנרדטים של אמזון? ימים יגידו.
אנחנו יכולים כבר לראות שהשוק הולך לכיוון של פתרונות טובים יותר עם ההשקה של טרמינל איקס – terminal X שכבר מציעים ללקוחות שלהם תוך 48 שעות ופעמים רבות הם מצליחים לספק את המשלוח כבר באותו יום. וזו רק ההתחלה.
המרוויחים המשניים לכניסה של אמזון לישראל הם עסקים קטנים ובינוניים שיוכלו להיות ספקים ולפתוח חנות בתוך אמזון ולהציע את השירותים המצוינים של אמזון מצוינים לעומת הרשתות הגדולות שיצטרכו למצוא את הפתרונות בכוחות עצמן.
איך לקשר בין אינסטגרם אל חנות אונליין עם יותר מלינק אחד?
עד שתהיה לכם חנות אונליין באינסטגרם …
את/ה צריך/ה להיות מחובר כדי לכתוב הודעה. התחברות