'cart-menu' ) ); ?>

משפיעניות מדברות: שנטי גדרון

על ידי  |  אין תגובות

משפיעניות מדברות: שנטי גדרון | בלוגרית ביוטי ולייפסטייל | יוצרת תוכן כתוב ומצולם עבור מותגים, דוגמנית עצמאית.

החיים של משפיעניות תמיד נראים כל כך זוהרים. הן תמיד יפות, מסתובבות בהשקות הכי שוות, שותות קוקטליים, מקבלות מתנות והחיים שלהן נראים כמו פילטר עם נצנצים. אבל מאחורי כל בלוגרית טובה עומדת עבודה מרובה וקשה שמוכיחה כל פעם מחדש שהחיים באינסטוש הם לא החיים באמת.

אני ממש שמחה לפתוח את הפינה החדשה שלי בבלוג "משפיעניות מדברות", פינה שתפגוש יוצרות תוכן מוכשרות ותספר את כל האמת מאחורי החיים של המשפיעניות הכי משפיעות בישראל.

ואני סופר גאה לפתוח את הפינה עם בלוגרית האופנה והלייפסטייל שנטי גדרון שתספר את כל האמת מאחורי חיה של בלוגרית מוצלחת.

ומסתבר שאת שנטי אני בכלל מכירה כבר 15 שנה.

טוב לא באמת מכירה מכירה אבל מסתבר שדרכנו הצטלבו כמה פעמים בשבוע כשהיא הייתה ברמנית בגיל 15 (לא נגלה) בפאב ירושלמי שנהגתי לשבת בו לא מעט. אני לא באמת באמת זוכרת אותה אבל זה תמיד מדהים אותי איך החיים מובילים אותנו לכל מיני מקומות בחיים ומצליבים אירועים ואנשים בלי שנשים אפילו לב. 

את הגרסה הנוכחית של שנטי הכרתי באינסטגרם, עם יופי ושם כל כך מיוחדים ממש קשה להתעלם. אבל שלא תטעו, שנטי היא הרבה יותר מסתם OOTD# הורס (השטאג פופלארי שמשמעותו Outfit Of The Day) – יש בה עומק, אינטליגנציה וחן וכשפוגשים אותה אפילו מתאהבים בה יותר. 

אז נפגשנו ליום צילום תל אביבי במקום הכי מקסים בתל אביב TLV MAKERS שזו בכלל משתלה ועל הדרך גם מקום נעים לשתות בו קפה. שלי המקסימה אירחה אותנו ואפרת בשארי רץ' צילמה אותנו. מוכשרת הבחורה.

אני מודה שקצת חששתי מהצילומים, בכל זאת יש בינינו פער של 10 שנים אבל אני מתנחמת בעובדה שבעבר היא הגישה לי לא מעט בירה בעוד אני ישבתי עם רגליים למעלה 🙂

שנטי  – מאיפה השם?
את השם שנטי נתנו לי ההורים שלי. הפירוש שלו הוא שלווה פנימית אינסופית בסנסקריט. אמא שלי נתקלה במילה הזו בקובץ שירים של טי. אס. אליוט ואהבה את איך שהמילה נשמעה. אחרי שגילתה את הפירוש היה ברור לא שזה השם עבורי ואני ממש ממש שמחה שזה השם שלי. יש לי גם שם שני, אור שגם אותו אני אוהבת אבל לא משתמשת בו ביום יום.
שנטי בשתי מילים.
אני שנטי גדרון, בלוגרית ביוטי ולייפסטייל, יוצרת תוכן ודיילת אוויר. אני נשואה לאודי אהוב ליבי, אותו הכרתי לפני כמעט 9 שנים, ואנחנו חיים בתל אביב יחד עם גונץ ונאושקה-זוזי, החתולים שלנו. אני כותבת מאז שאני זוכרת את עצמי, מנהלת רומן מתמשך עם מצלמות, אוהבת לצחוק עד שכואבת הבטן ומכורה לאודם אדום. בשש השנים האחרונות במקביל לעבודתי ברשתות החברתיות אני עובדת כדיילת אוויר באל על.
איך ומתי התחלת כבלוגרית?
התחלתי את הבלוג לפני כמעט 9 שנים. הרשתות החברתיות לא היו מפותחות, וזו וודאי לא היתה עבודה מסודרת כמו שהיא היום. היו בלוגים בודדים בתחום הביוטי והרגשתי שיש לי מה לתרום בנושא.
איך מגיעים אלייך לבלוג? האם גם אורגנית?
מגיעים בעיקר מהרשתות החברתיות (אינסטגרם ופייסבוק) וכן דרך גוגל בחיפוש ישיר או חיפושים של דברים מסויימים. בשנים האחרונות אני משתפת יותר על עולם הדיילות ועולם התוכן שלי בבלוג התרחב מאוד, כך שלגוגל לגמרי יש כח בעניין הטראפיק.
מתי הבנת שאת יכולה לעשות מזה כסף?
כשהבנתי שיש לי ערך אישי ואחר לתת לקוראים שלי, כמו גם למותגים שאני עובדת אתם. זה לא היה הקו המנחה שלי בפתיחת הבלוג ומי בכלל האמין אז שאפשר לייצר מזה הכנסה, אבל עם השנים התעשייה כולה השתנתה. בלוגים היום הם פלטפורמות מאוד חזקות, למרות שאומרים שהוידאו הוא ששולט. אני לא מסכימה עם זה, היות ובלוג הוא אתר עצמאי ואפשר לפתח אותו למגוון דברים.
זו הפרנסה היחידה שלך?
לא, אני גם עובדת כדיילת אויר באל על, אבל השילוב בין השניים מאפשר לי למנן את כמות העבודה בכל תחום, ולשמור על דרייב והתרגשות.
את עושה הרבה UNBOXING, את מקבלת תשלום עבור החשיפה של המוצרים?
ה-Unboxing בעמוד האינסטגרם שלי זה אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות, והקהל שלי מאוד מאוד מתחבר לזה. אני לא מקבלת תשלום על חשיפת המוצרים, אלא אם כן סוכם על כך מראש וזה אופי הקמפיין, ולכך אוסיף את התגית ad.
מה הם המודלים המקובלים לתשלום?
תלוי באופי העבודה. יש תמונה לאינסטגרם, סטורי לאינסטגרם (לרוב ישולבו יחד ויתמכו אחד בשני), פוסט ממומן בבלוג (כתבת רוחב מעמיקה), יצירת תוכן למותגים (בנק תמונות) ועוד. לכל אחד מהם תמחור שונה, ולרוב כל אחת קובעת את המחיר של עצמה ויש לה את אפשרות הבחירה אם לקחת קמפיין מסוים בסכום מסויים או לוותר עליו.
משפיעניות
כמה באמת אפשר להרוויח בתור בלוגרית?
אפשר להרוויח סכומים יפים בהתאם לגודל הפעילות ואיכות הקהל. בלוגרית שעובדת על פני כמה רשתות חברתיות במקביל יכולה להרוויח משכורת נוספת מעבודה זו, אבל צריך לקחת בחשבון שלא תמיד החודשים זהים מבחינת היקף העבודה ולרוב התשלום יתקבל כשוטף 60.
מה לך ולשיווק שותפים?
הדבר הכי חשוב בעיני זה לייצר תוכן שמעניין את העוקבות שלי, המכירות דרך שיווק שותפים זה בונוס מבחינתי. שיווק שותפים זו פשוט עוד דרך לתת לעסק שלי להמשיך להתקיים ולייצר ממנו הכנסה פאסיבית לאורך זמן אחרי שהתוכן עלה. זו גם דרך מצוינת לעוקבות לתמוך ביוצרי התוכן שהן אוהבות בלי שזה בא על חשבונן ומאפשרת ליוצרות התוכן להמשיך לייצר תוכן איכותי ומושקע בעל ערך כי רק תוכן איכותי מייצר הצלחה בשיווק שותפים וככה כולם מרוויחים.
שיווק שותפים
מה קורה כשאת מקבלת מוצר או פריט שאת ממש לא אוהבת?
אני קודם כל מאוד בעד תקשורת פתוחה. אם מדובר בבגד שלצורך העניין לא מתאים אני פונה לחברה/מעצב/ת ומנסה להגיע יחד לפתרון. אם מדובר בפריט איפור או טיפוח – אין לי התחייבות להצגת מוצרים. חברות עושות את שיקול הדעת שלהן מה לשלוח, בידיעה שלא הכל ישולב. אם לא אהבתי או שהמוצר לא מתאים לנישה שלי בכלל – לרוב פשוט אדלג עליו. אם מדובר בקמפיין – אני מעדיפה לוותר על קמפיין בתשלום אם המוצר לא עומד בסטנדרטים שלי וזה כבר קרה בעבר. היות ואני גם כותבת לאורך שנים ומרגישה אחריות כלפיי הקוראים והעוקבים שלי.
כמה מוצרים מיותרים יש לך בבית?
יש לי הרבה מוצרים, אני מודה. אני תורמת, עושה המון פעילויות בעמוד, נותנת לחברות ומשפחה וכמובן משתמשת בעצמי, אבל יחסית לזה שיש לי רק פרצוף אחד – הכמות לא פרופורציונלית. מצד שני, איפור וטיפוח זו אהבה שלי וכיף שיש מבחר.
ספרי לנו על הפריט הכי משוגע שקיבלת? אני חושבת שהפריט הכי משוגע שקיבלתי הוא בושם של שאנל, ולא בגלל הבושם אלא בגלל המעמד. הוזמנתי לאירוע השקת הבושם באתונה, בהשקה מצומצמת, יוקרתית ומאוד מרגשת. אחד הדברים הכי מיוחדים שקרו לי בעקבות הבלוג.
מהן העליות שלך בתור בלוגרית? יש שלל עלויות שוטפות כמו תחזוקת אתר, קידום ממומן, צלמים, קורסים שונים, פריטים שצריך לרכוש לצילומים ועוד. מאחורי תמונות יפות ופוסטים מעניינים יש המון עבודה, זה אף פעם לא שגר ושכח.
איך מותגים מגיעים אלייך? מותגים וותיקים מכירים אותי ואני נוהגת לשמור על מערכות יחסים ארוכות ויציבות עם מותגים שאני אוהבת ומאמינה בהם. כיום יש סוכנויות שמתווכות, והרבה פעמים פשוט פונים אלי באופן עצמאי במייל ואם מתאים לשני הצדדים – עובדים יחד.
משפיעניות
תני כמה טיפים של זהב לבלוגריות מתחילות וגם מתקדמות.
1. למצוא את הקול הייחודי ואת מה שעושה לך הכי טוב ונעים בלב וללכת עם זהאף פעם לא נהיה כוס התה של כל אחד, אבל גם לא צריך לנסות. להיות שלמה עם העבודה שלי זה אחד הדברים הכי חשובים שלמדתי בדרך, לעתים קשה ומאתגרת.
2. להתנהל בנועם ומקצועיות עם קולגות ועם מותגים ולהקשיב לקול הפנימי. אם יש קול פנימי שאומר שמשהו לא מתאים – הוא כנראה לא מתאים. לא לפחד לשאול אם משהו לא ברור או לא מתיישב, כמו גם לדרוש את מה שמגיע לך.
3. לנסות כמה שניתן לא להשוות את עצמך לאחרות (אלא אם כן את מהזן הנדיר שזה נותן להן דרייב). כל אחת שונה ומיוחדת ואני מאמינה שלכל אחת יש ערך לתת אם היא מדייקת את המטרות שלה ותחומי העניין והידע שלה.
4. לא להסתנוור – לא מכסף, לא מפינוקים, לא ממוצרים. בסופו של דבר צריך להתייחס לעבודה הזו כעבודה לכל דבר. יש לה יתרונות עצומים אבל היא דורשת המון עבודה והשקעה. הדרך למעלה היא לרוב איטית, אבל כיום יותר ויותר מותגים פותחים את הדלתות גם לעבודה עם אנשים שיש להם ערך וקהילה, גם אם אין להם הרבה מאוד עוקבים.
5. לעקוב אחרי טרנדים ולהמציא את עצמך מחדש. צריך לשמור על רלוונטיות בתחום הזה שהוא תחרותי, תזזיתי ואינטנסיבי. ללמוד מה קורה בשטח, לקרוא, לשמוע, לספוג. ומדי פעם לתת איזה ניעור שיגרום לגלגלים לנוע שוב, בכיוונים חדשים.
6. לא לפחד להוציא כסף על העסק ועל נשות מקצוע! ברגע שהבנתי שאני לא יכולה לעשות הכל בעצמי ושכדאי לי להשקיע באנשי מקצוע מעולים בתחומם – משהו אצלי השתחרר. אני עוד עובדת על המקום הזה ורואה כמה ניתן לפתח אותו ולהרוויח ממנו וזה טיפ חשוב מאוד בעיני.
אשמח לשמוע מה דעתכן בתגובות כאן למטה על זה שיוצרות תוכן בישראל מרוויחות כסף ואיפה זה פוגש אתכן במעקב אחריהן (כולל אחריי).
משפיעניות
ממליצה לכן בחום לעקוב אחרי שנטי:
גם שנטי שאלה אותי שאלות, כל מה שצריך לדעת על שיווק שותפים. אבל הכל – לפוסט בבלוג שלה לחצו כאן
ולמי שרוצה להצטרף לרשת תכניות השותפים שלי שמחברת בין חנויות אונליין ישראליות ליוצרות תוכן ברשת לחצו כאן
מה לבשנו וזה:
שנטי: חולצה We Must Shop
חצאית ונעליים אוסף אישי.
אנה: גופיה – pioopioo
חגורה: אסוס
מכנסיים: אורבניקה
נעליים: קומי
לוקשיין מוש: TLV Makers

על הצלמת: אפרת בשרי-רץ היא בלוגרית, צלמת ויוצרת תוכן עבור מותגים.
היא מתמחה ביצירת תכנים לרשתות החברתיות, תוך מתן דגש על העברת מסר וסיפור שעובדים יחד עם הטקסט הכתוב.
אפרת מציעה שירות של יצירת מאגר תמונות מותאם אישית בתחומי הלייף סטייל – כולל צילומי מוצר ותדמית.
ליצירת קשר ניתן לפנות במייל hello@afrigail.com
לתיק העבודות: לבלוג

 

הרשמו לניוזלטר שלי

את/ה צריך/ה להיות מחובר כדי לכתוב הודעה. התחברות

תגובתך בבקשה